Header

Header

zaterdag 26 juli 2014

Mango sorbetijs op waterbasis

Mango sorbet ijs waterbasis

Het is echt zomer en dat vraagt om ijs! Heerlijk fris sorbetijs. Hmm.. Dit wordt wel verkocht bij de grotere supermarkten, maar daarvoor moet ik helaas in de auto stappen en tsja, nou heb ik ook een ijsmachine in mijn kast staan. Tijd om zelf te proberen heerlijk ijs te maken!



Om een lekkere zachte structuur te krijgen heb je suiker nodig. Voor dit recept heb ik 'golden syrup' gebruikt, omdat ik dit al een keer had gemaakt voor een ander recept. Je kunt dit lang niet overal kopen, ik heb het dus zelf moeten maken volgens dit recept: https://www.youtube.com/watch?v=ksIHlV9T17U

Je zult de siroop wel af moeten laten koelen voordat je het bij de andere ingrediënten in de ijsmachine kunt doen. Als je slim bent maak je genoeg om een paar keer ijs te maken, want dit ijs zul je wel vaker willen maken als je het eenmaal geprobeerd hebt! :-D

Ingrediënten:
300 gram mango vruchtvlees (van 1 mango)
50 ml golden syrup
50 ml koud water
sap van 1/2 citroen

Benodigdheden:
Ijsmachine
blender, keukenmachine of staafmixer

Bereidingswijze:


Zet je blender, keukenmachine of staafmixer klaar. Knijp het sap uit de citroen en doe hier de golden syrup en het water bij.

Schil de mango en snijdt het vruchtvlees van de pit af, dit is nogal een kliederwerkje, het lukt mij niet om dit netjes te doen.

Voeg vervolgens het vruchtvlees van de mango bij de andere ingrediënten en pureer dit tot een gladde massa.

Volg vervolgens de instructies van je ijsmachine. Bij mijn ijsmachine moet het ijs 40 minuten draaien in de machine, dan is het een soort softijs. Vanaf dit stadium vries ik het verder in, na 2 uur is het goed bevroren bij -18 graden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten